Gyakran van úgy, hogy egy devizapár érvényes információt ad ahhoz, hogy megkezdjük a kereskedést, azonban néhány perccel esetleg órával később azt látjuk, hogy a páros ellenkező irányba mozdul el, mint amerre a belépési pontunktól számoltuk.
A következőkben a kereskedés guruiról olvashatsz. Ezeknek a guruknak egy csoportja az utolsó néhány dollárjával vágott bele az üzletbe, amelyből végül milliókat csináltak, egy egyszerű stratégiának köszönhetően – amit meg is taníthatnak neked.
Ennek két alapvető oka van. Először is, már az iskolarendszer is erre nevel minket. Másodszor, a befektetési iparágban is mindenki próbálja megadni az embereknek, amit akarnak – mégpedig azt, hogy igazuk legyen – és ez még inkább állandósítja a mítoszt. Vessünk erre a két okra kicsit közelebbi pillantást is.
Mennyire fontos számodra, hogy igazad legyen? Mondjuk, hogy tudom garantálni, hogy az év végére nyereséged legyen – nagy nyereséged -, viszont az ügyleteid 90 %-a veszteséges lenne. Ez hogy tetszene? El tudnád-e fogadni? A legtöbb ember erre valószínűleg nemmel felelne.
Ez a tipp néhány fontos fogalomhoz kapcsolódik, melyekkel kereskedőként tisztában kell lenned. Először is, szükséged lesz egy önmagad és a teljesítményed javításához szükséges tennivalók kiértékelésére. Nézzük meg ezt a következőképpen. Tegyük fel, hogy a sivatag közepén vagy. Nincsenek utak, de van nálad egy térkép, ami jelzi, hogy merre kell menned.
A forex kereskedés egy olyan vállalkozás, amely megkíván egy bizonyos hozzáállást, ahhoz, hogy sikeresek legyünk. Számos kezdő kereskedő nincs tisztában a helyes mentális hozzáállással, és úgy kezd neki a kereskedésnek, hogy hagyja, hogy a személyiségének hibái, az eredményeiben nyilvánuljanak meg.
Az azonnali kielégülés korában az emberek kockázat nélküli izgalmat akarnak, alkohol nélküli bort, fáradság nélkül szerzett pénzt, sört sörhas nélkül és igen, nyereséges ügyletet befektetett otthoni munka nélkül.
A sikeres kereskedők egyik alapvető jellemvonása az, hogy elsősorban magukban hisznek. Megvan bennük a magabiztosság és a bátorság, hogy ragaszkodjanak a tervükhöz, ne térjenek el a szabályaiktól, ha szükséges, menjenek szembe a tömeggel és lássák a fejükben a végeredményt.
Fegyelem – A kereskedők többsége nem fegyelmezett, különben nem vallanának kudarcot. Ezek az „elbukott” kereskedők egyszerűen gyűlölik a Fegyelem szót hallani! Ahogy Jack Schwager rámutatott könyvében, az „Új piaci varázslókban”, a Fegyelem volt a leggyakrabban használt szó azon kivételes kereskedők által, akikkel interjút készítettem.